Väcker liv i denna tråd igen, då det har dykt upp så mycket nytt inom smalspår.
Har funderat lite på, hur man eventuellt skulle kunna göra och har fått en liten idé. Men jag vet inte om den är genomförbar.
1) Spår på vagnen.
2) Hur får man det att fungera? För att få upp vagnen på överföringsvagnen, så måste ju vagnen (överföringsvagnen) kopplas ihop med spåret på något sätt. Går detta med skript på vagnen tro? Svenolov. Eller behöver man göra en special påkörningsramp som är skriptstyrd på något vänster, så att den i ena änden fungerar mot spåret och i den andra änden mot vagnen.
3) Koppling på vagn. Kan man inte ha flera kopplingspunkter på en vagnen. Först det vanliga STL-kopplet mellan vagnarna. Sen ett par kopplingar till, lite högre upp på vagnen i höjd med den påkörda vagnens koppling och att dessa kopplingspunkter sitter tvärtemot vad dom normalt gör. Alltså 180 grader tvärtemot det andra kopplet på samma sida.
4) Vet inte hur dom gjorde, när dom lastade på överföringsvagnar. Tog dom en vagn i taget vid rampen eller gick det t.ex. att ställa 3, 4 vagnar på rampen och transportera vagnarna över första vagnen till den fjärde tro, med någon sorts mellanbrygga/spår mellan vagnarna.
Om det gick, att ha flera vagnar på ramp. Så måste nog vagnarna också skriptas för dom extra kopplingarna, så att kopplingar på vagnarna närmast ramp, först aktiveras sedan kopplet längst bort ha blivit kopplat.
Oj, det här vart nog lite rörigt, men jag försöker ändå och är något oklart, vad jag menar. Så får jag försöka förklara mig bättre, på dom punkterna.
Men vad tror ni andra, som är lite hemma på byggen och skript.
Kan detta vara genomförbart????