Citat:
Ursprungligen postat av stickanw
Ekan! Dina banor är i en klass för sig själv. Den där vinterbanan ger en känsla av sträckan mellan Sundsvall över Huddik och mot Söderhamn som man åkt ett antal gånger sen man flyttade från Härnösand (som är en besvikelse som järnvägsstad betraktat). Den enda negativa kritik man kan ge är väl att det inte finns något snödjup men det verkar inte finnas någon bra metod för att ådstakomma detta.
Stickanw
|
Tackar

.
Håller med om både snödjupet, och Härnösand.
Tågtrafiken till och från H-sand inskränker sej för närvarande till ett godståg dagligen, i vardera riktning mot Sundsvall.
Fast godståg, det är nog VUT, då tågen bara har mellan 2-4 vagnar, och dras med diesellok.
Egentligen skulle det ju ha varit full rulle på den sträckan nu, men trots tio års planering, lyckades man ju försena invigningen av S-vall - Ö-vik på Bottniabanan med ytterligare ca 1 år (Oootroligt, tänk om jag skulle planera mina körningar tio år i förväg (kör tradare), och ändå missa tiden, då fick man inget annat än en stor, fet, spark i häcken, och sen kicken

).
För ca 20-25 år sen var det full fart på banan i.a.f, med bl.a dagtåg S-vall-Umeå, som hade samma tågsammansättning som på bilderna här i flera år (dom 2 första vagnarna gick till Umeå, den tredje bara till Vännäs, av någon konstig anledning, och drogs alltid av ett Ma-lok).

.
Kommer snart uppdaterade Autolinkvagnar, dom som finns på downloads just nu, är bland mina första repaints, och inga riktiga höjdare precis

.