Citat:
Ursprungligen postat av lan
Hawk,
jag har RW3 och är inte över hövan imponerad. Det är för mig mest ett hackmonster med folk som rör sig men tågen hackar. Jag är just nu väldigt nöjd med Trainz och har inte för avsikt att "konvertera" till RW3, men framtiden får väl ge svar!? Utvecklingen går ju framåt och nuvarande ägare till Trainz sysslar mest med att "kränga skit" just nu. Men själva spelmotorn fram till och med TS2010 är bra!
|
Hej lan

Då har nog jag haft otur och fått in fel spelmotor i Trainz, tror den är från 2012.
Jag upplevde samma sak som du. Trainz var ett hackmonster, så jag la ner det på en gång.
Det var mest en diashow hela spelet, jag hade köpt spelet och var väldigt missbelåten (Trainz 2012).
Det är något med Trainz som jag inte gillar, kan inte direkt peka på något,(kanske himmelen), sedan gillar jag inte ljussättningen
Beträffande RW3, så vet vi (alla redan) att det kräver en kraftfull dator för att
flyta på bra, med högsta inställningar på allt
Jag gillar egentligen mest MSTS

det flyter som en dröm nu , hoppas mycket på OpenRail
Steam försöker bara kränga en massa engelska diesellok....., man blir så trött..
Jag har köpt nya datorprylar (grafikkort och minne), inklusive nytt OS win7 64 för drygt 4000 spänn, för att få RW3 att fungera.
Det kommer nog att bli en helt ny plattform till våren, då Intel har släppt sina senaste CPU, men tillhörande moderkort.
Jag har gett mig tusan på att få RW3 att bli "perfekt", om det nu går

även om det kostar skjortan.
Det får nog bli
ännu ett nytt grafikkort till våren
Säkerligen skulle Trainz 2012 fungera mycket bättre nu, men jag orkar inte ha mer än två simulatorer (MSTS)