Frustration...
Ursäkta LAn att jag gör mitt inlägg här i din tråd, men det har generellt med ämnet att göra. Jag kan flytta mitt inlägg och eventuella svar till en ny tråd senare.
Du LAn, med berättigande, har från och till delat med dig av din frustration över att ingen är intresserad av, eller ställer upp på, eller värdesätter det du skapar. Nu är det min tur att göra samma sak.
Det finns några få medlemmar som delar med sig av sin skaparglädje, medan dom flesta bara tar åt sig och tackar. Men vad får vi som delar med oss, tillbaka? Jag menar, det finns ingen av oss som behärskar/kan eller ens har tid med alla moment för en så pass avancerad tågsimulator som Trainz. Det måste vara ”dela med sig” som gäller.
Jag kommer inte längre i mitt skapande utan hjälp, så jag har dragit mig tillbaka till min egen lilla bubbla där jag har alla signaler, nya hytter, autopilot och klarerare. Allt fungerar väldigt bra, men det är bara jag som vet om det – för intresse finns tydligen inte längre att köra tåg på en ”riktig” bana. Men det måste väl finnas många som bara vill spela (använda simulatorn) utan att behöva bygga en massa saker?
Jag sitter fortfarande med BHJ original och BHJ Elektrifierad som fortfarande är dom enda svenska fullständigt byggda banorna till Trainz (säg emot mig om ni har något belägg för motsatsen). Mina versioner av BHJ är signalerade med dom senaste signalerna, och det är en fröjd att köra en Y6 med en riktig dieselhytt (som också är den senaste). Men det är bara jag som vet det, för jag har inte delat med mig av detta.
LAn, Korvtiger, DONJ-teamet (ja hela STL-teamet inkl. bengan, ekankal, bear ...) är mycket produktiva, men vad hjälper det om vi inte har några banor?? Jag vet att DONJ är på väg och jag hoppas att den är komplett, när den kommer – om den kommer.
Personligen så kommer jag att ligga lågt framöver, tills jag ser någon förändring i utbytet av kreationer och gensvar gentemot tester av nya objekt. Då menar jag inte LAn, som ger allt. Jag menar inte heller stackars Korvtiger, som får ta en stor tung börda från både mig och LAn. Jag har aldrig sett/hört Korvtiger klaga, men det är kanske bara en tidsfråga innan han också skriver ner sin frustration.
mvh