Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-17, 16:02   #37
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Ja, 30 FPS räcker gott och väl. Det är drop under 20 man vill undvika, då börjar hacken...

Har själv varit i tankar om man ska köpa en ny 120 GB SSD, men tycker också det verkar vara så mycket strul med SSD. Den lilla jag köpte blev jag inte alls imponerad av, men den var ju beg. och kanske slut eller nått fel på!?

Nu fungerar RW3 bra för mig, med lite grafik nerskruvad. Och jag har ingen lust att kosta på denna dator nått mer heller. Vill hellre bygga en ny dator, fast det får bli nästa gång man får jobba lite (nu är det fattigt). Jag undrar hur denna SSD https://www.inet.se/produkt/5315132/...e-3-120gb-pcie är? Verkar vara en jäkla fart på den iallafall!
Har man pengarna är SSD via Pci-e att föredra. Men tänk på att du får 2x120Gb 6Gbit/s (555MB/s) diskar för samma pris.
Då krävs det dock att ha ett moderkort med Sata3 för att få ut maximal hastighet.
Då kan du köra SSD för Windows och styrande program på C och spel på D med SSDcaching på dina mekaniska hdds. Det ger troligen mer kännbar prestandaökning (sen bättre prestanda i RW är inget jag garanterar).