Citat:
Ursprungligen postat av lan
Jag hade tänkt bygga en liten enkel animerad brunn, ni vet den med en spann i en kättning på en vals med vev, och kollade lite vad som fanns inbyggt i Trainz. Då stötte jag på detta MONSTER:
"Tree Palm in Well", ruskigt snyggt (kolla själva), men vad har detta med tåg att göra? Dissekerade bygget och stötte på många moderniterer:
1. Ingen .im eller .lm fil utan en .srt som jag förgäves försökt öppna.
2. en uppsjö stora texturer av olika typer, diffuse, specular och normal(bump).
Men som sagt, fbnatt snyggt, kryp nära så får ni se, hela bygget vacklar när vinden tilltar och palmen följer med i vindväxlingarna. Men som sagt det kostar datorkraft.
Bifogar lite shots att fundera över:
|
SRT filer är väl filformatet som används för SpeedTrees - iaf verkar några av de SpeedTrees som jag har installerade använda detta format.
Min gissning är att du inte kan öppna det för att du isf behöver SpeedTree utvecklingsmjukvaran till 3DSMax. Denna kostar mången peng om du vill ha den "lagliga" versionen som ger dig tillstånd att utveckla SpeedTreez träd kommersiellt.
Sen kan man visst använda en annan version som jag dock tror egentligen är begränsad till användning i ett annat spel - det är den som Pofig använder. Vilket också lär vara skälet till att vi inte får se hans träd på DLS om jag begripit det rätt.