Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-11, 16:37   #9
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det är rätt, Bengan, höjden skall vara 3,8 m, felskrivet av mig!

Ett problem är att SVoyagers bygge är mycket komplext där olika mesher och cabbar samverkar via skript, på ett utomordentligt sätt, men jag börjar bli tveksam till att försöka ändra måtten för det kommer antagligen att medföra att det mesta får byggas om och det tror jag bara skulle vara SVoyager själv som klarar av. Jag har ägnat dagen åt att köra och undersöka C20 och det är ett SUPER-bygge som utnyttjar hela spekrumet av som står till buds idag! Enda lilla saken jag kan anmärka på, förutom storleken, är att SVoyager använt mycket "mini-maps" men det är väl nödvändigt på en så polygonrik modell? Som dessutom, vad jag vet, inte finns i några varianter?
Nu är jag ju amatör i modellbyggandet men nog sjutton är det väl bättre att satsa på bra texturer och mindre antal polygoner än tvärtom? Har för mig att jag läst att en textur motsvarar ungefär 200-300 polygoner i belastning förutom minnesåtgången. Så om man kan spara in några tusen polygoner på en bra textur så måste det väl vara bättre än en mini map och fler polygoner?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat