Jag tänker själv inte sätta mig och bygga spår igen, men om någon är intresserade av mina texturer så har jag en PSD i massor med lager och grupper som man om man har tur kan få ut lite av marktexturerna ur. De är gjorde för att vara så lika STW Tomas' spår som möjligt. Även rältexturen finns att tillgå, eller så kan ni använda den tga som finns med i paketet.
Om ni vill få arbetet att flyta bra och snabbt kunna bygga fixed-track-växlar enligt Andy's koncept så tror jag att det flexiblaste skulle vara att göra banvallen som en separat mesh med bara en platt marktextur mappad på. Sedan på de läggar man sliprar som egna mesher och med egna skuggor i form av planes med alphamap som suddar ut kanterna. Då kan man snabbt bara ändra banvallens form, och flytta runt, lägga till och ta bort sliprar med deras rälsspikar och dyl samt lite småfix så har man en ny växel. Annars måste man bygga om hela växeln samt ett hästjobb med att ändra skuggor och sådant i texturen för marken. Spåren kan sedan göras enligt stiched tracks modellen, med skuggorna inbyggda i texturen.