hej, syrrans son har några frågor
1.Lite fundersam över namngivningen. Behöver jag namnge submesh enligt infon eller fixas det i RW?
Vilka mått vill du ha på planket? Vad jag förstått ska du ha ett 4 meter långt bullerblank, men hur brett och högt?
Unit: Meters
LxBxH
Vill du ha en "grund" till staketet, t.ex om staketet inte är roterat i backens lutning utan är upprätt?
I vissa spel så hanteras roteringen av objekt i lutande terräng, dvs. objekten roteras vinkelrätt terrängen.
Om roteringen sköts av grafikmotorn så kan den ändå behöva en grund, t.ex när terrängen är ojämn, men "hålen"
blir inte lika tydliga. Vissa grafikmotorer (min t.ex

) löser detta genom att "kopiera" eller "dra ut" en del av meshen mot föregående och nästa instans för att "close the gap" så att säga.
2
Hur sköts det i RW? Behövs det en grund? Och i så fall, behöver jag göra något med meshen? Eller sköts det på annat håll?
3Vänster skiss, modell följer terrängens lutning vinkelrätt. Höger skiss, modell roteras ej, och fylls antingen i med en grundmesh, kopiering eller ingenting alls.
jag får inte in skisserna här som bild
men det räcker bra med en 3ds fil ?
jag är inte så bra på sånt här
/john