Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-29, 18:33   #9
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard

Hej,Tack för det svar

/john



Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Som objektbyggare kan jag hoppa in och svara på lite av frågorna.

Submeshar namnges enligt infon, spelmotorn kan kan gömma en submesh på ett annat avstånd än huvudmeshen, det är ett enkelt sätt att hantera LODs.
Sätt smådetaljerna i en submesh och se till att den inte syns förrän man kommer närmare objektet.

Måtten får nog Totte svara på själv.

Grund behövs, spelet fixar ingen grund självt och varken fyller ut eller autoroterar någonting.
Se till att grunden har lite djup så att det räcker till i lutningar och svackor utan att bli ett hål under.

3ds fil och texturer är en bra början, sedan behövs blueprint snickras ihop när man tar in den i RailWorks.

__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat