Äsch, sådär skulle jag vilja att DONJ såg ut men det kommer aldrig att ske...
Av tre skäl:
> *) Vi är inte skickliga nog som landskapsbyggare
Man kan komma ganska långt med enkla metoder, kanske inte ända fram men en bra bit på vägen.
> *) Det skulle troligen bli väldigt hackigt pga den stora mängden objekt
Inte så farligt som man kan tro, hemligheten är att man bara bygger ca 50m ut ifrån spåret, resten får försvinna bakom en kuliss. Dock ser det för djäkligt ut om man höjer blicken.
> *) Inte ens rely skulle orka göra den här detaljnivån i åtta mil....
Jag har tittat lite på att bygga en större bana och min tro är att man kan komma ganska långt med splines och klipp och klistra teknik. En del av de tekniker jag tittar på är dock svåra att tillämpa på en bana baserad på verkligeheten då tanken är att klippa och klistra stora block som bara kan klistras i 90 graders vinkel.
Om det är av intresse så kan jag försöka skriva ett lite längre inlägg med bilder som beskriver lite av tekniken för att snabbt skapa tredimentionella bakgrundskulisser.
Sedan måste jag säga att Rely och Ekan har tagit det ett steg längre.