Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-17, 13:23   #5
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Helt rätt Ekan!
Det är en lösning. Men det är ett maffigt jobb eftersom man måste vrida stolpen rätt, placera den på rätt avstånd, både från spåren och längs med och sist konfigurera den ....
Jag har använt mig av tracksideobjekten för att de sätts i rätt vinkel och avstånd från början. Sedan har jag jobbat stenhårt med att konfigurera en stolpe och kopierat in värdena till nästa - men utöver det har jag också satt ett nummer på varenda stolpe!
Det rör sig om tusentals stolpar i Bensland.
Jag har 98% av alla stationer utplacerade. Det är de där 2 procenten som rör sig om mindre hållplatser som inte fanns med i mina planer från början. Det är dom som ställer till det när jag skall sätta in de på banan och stolparna dansar runt. Men, men. Det går att fixa till med lite möda.
Tydligen finns det ingen annan lösning på problemet.

EDIT: Efter en några experiment har jag kommit fram till:
REGEL: Planera ditt bygge först. Skissa på ett papper hur banan skall vara. 1. Bygg upp landskapets höjder. 2. Lägg ut rälsen. 3. Placera ut stationer med växelspår. 4 Sist av allt. Placera ut tracksideobject. Därför att om du lägger in splinepunkter och flyttar rälsen så flyttar sig tracksideobjekten med rälsen.
Hälsningar

Senast redigerad av benkegbg den 2012-10-17 klockan 23:01.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat