Har råkat ut för det jag med att ändringar man gör bara ignoreras efter export av någon anledning så sitter man och letar fel i de oändliga utan resultat. Fick göra som samma manöver med att radera rubb och stubb i assets mappen synd att jag inte kom ihåg detta "fenomen" innan du nämnde det här dock så kanske du kunde sparat ett antal dagar.
Kanske är det en god tumregel att radera allt gammalt exporterat innan man gör första exporten för dagen..härligt att du fick det att fungera i vilket fall!
Gnisslet hör till ljudet för boggien som du hittar i din Y1-blueprint under "Bogie audio control name" där xml filen för ljuden ska länkas. Antingen gör du en helt egen xml fil för dina ljud(finns beskrivet i devdocs i dokument 8.01 "Audio control and blueprints" under kapitel 2.1) eller så kan du länka in ljud från något annat lok/vagn.
Om du väljer att länka in ljudet från ett redan befintligt lok/vagn så måste du göra det i efterhand på din exporterade blueprint-fil(kanske Y1.bin) med hjälp av RW Tools. Anledningen är att "Bogie audio control name" kräver att du har originalfilen(i .xml-format) för att kunna exportera loket sedan och den har man ju normalt inte tillgång till för befintliga lok/vagnar utan bara .bin filen. Var väldigt noga med att skriva in rätt sökväg dock annars får du nog en krash när su ska placera ut Y1:an i RW.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Senast redigerad av Mawkish den 2013-02-27 klockan 22:13.
|