Hej Mazz!
Jag förstår att du (som många andra) har fullt upp med både projekt till RW och övriga livet! De objekt som jag syftar på är för det mesta generella objekt, som går att använda i andra rutter också, eftersom det inte finns så jättemånga t.ex stationshus som är unika för RB. Utan jag syftar då som sagt mer på skyltar, kurer och hus/villor som ser svenska ut (inte bara stugor som finns nu).
Dessa småobjekt är dock inte det viktigaste för att banan ska bli av utan det viktigaste är spår och tåg. Får jag klartecken från någon som kan tänka sig bygga tåget så är det mycket sporrande. Spår är väl inte jätteviktigt men vore mycket roligare om någon kunde snickra ihop snyggare smalspår som passar till de spår som används på RB (betongslipers är det väl för det mesta nu?).
Tidsepoken jag hade tänkt mig är nutid, men självklart kan man bygga vidare till Rimbo också
@ADDE
Kul att du visar intresse, bilder är jätteviktigt
särskilt på tågen om det nu finns någon som kan bygga dessa. Sedan är övriga bilder längs med banan, detaljer och olika vinklar också väldigt bra! Toppen att du kan bygga också.
I övrigt så funderar jag på följande upplägg om/när vi börjar bygga;
Någon kunnig fixar dekaler och placerar ut dessa och DEM-data i en ny rutt så att allt blir rätt. Sedan skickas rutten till mig och jag börjar att bygga Näsbyparkslinjen. När jag är klar med denna kan en första version av banan släppas samtidigt som nästa byggare tar sig an en ny linje.