Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-11, 13:47   #8
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekv Visa inlägg
Erafjel och Nils Blid!

Det Erafjel beskriver har också hänt mig ett flertal gånger. Vis av skadan, så följer jag numera en mycket strikt rutin:
1. Allt som skall användas på en bana lägger jag ut i "Routen".
2. I "Sessionen" kan jag ändra, flytta och sudda bort sådant som är nedladdat i Routen - men aldrig, aldrig, aldrig ladda ner något nytt.

Detta gör byggandet lite mer krångligt, jämfört med att göra allt i "Sessionen". Men jag känner mig trygg med min rutin.

Av medlemmarnas inlägg de senaste åren kan man tydligt urskilja tre skolor för byggande i Trainz; Route-byggare, Sessions-byggare och blandbyggare. Vilket föhållingssätt som är bäst är naturligtvis en smaksak.

Nils Blid, din rutin verkar intressant. Tycker du att den är säker och funkar i alla lägen? Det vore intressant om du kunde berätta mer i detalj hur du gör för att "merga" från Session till Route.
Inte så där särskilt knepigt. I fliken lager (Surveyor) klickar jag på treudden förutsatt att session är markerad. Sen kan jag bara välja Route-lagret. Enkelt - sen det viktigaste; Routen måste sparas och så måste man kolla att rätt session sparas samtidigt.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat