Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-12, 13:53   #7
Stenne
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Jag vill gärna ha lite hjälp med terrain-textures by newS v1. Den är installerad, men vet inte hur jag får i Blueprint editor. Tackasam för svar.
Jag försökte mig på att ändra i RouteProperties.xml men fick det inte att fungera fullt ut varje gång. Säkert inget fel på metoden. Snarare jag som strulade till det.

Jag använde istället en annan metod som verkar fungera bra.

1. Stäng TS2014
2. Redigera Terrain Blueprint delen av din route template fil (t.ex i RWTools) på samma sätt som i exemplet med att ändra i RouteProperties.xml
Exempel:
<TerrainBlueprint>
<iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
<BlueprintSetID>
<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
<Provider d:type="cDeltaString">NewS</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">misc</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain\Texturin g.xml</BlueprintID>
</iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
</TerrainBlueprint>
3. Spara din template file
4. Starta TS2014
5. Klona din rutt med ett nytt namn
6. Öppna den nya rutten i Editorn
7. Klicka i Provider/Product (i.e. NewS/misc) i Object Filter

Rutten du klonade ifrån kommer att behålla sitt terrängtextur-set (sparat i RouteProperties.xml förmodar jag)
Stenne besöker inte forumet just nu   Svara med citat