Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-27, 09:00   #24
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard Läget 2014?

Drar upp denna tråd igen.

Något jag är lite bekymrad över är att aktiviteten är ganska låg här på RW-Fronten. Visst är alla upptagna med annat, men det skulle vara skoj att få en liten "update" på vad alla håller på med.

Själv så bygger jag...
-Dalabanan, tanken är att få hela rutten mellan Stockholm och Mora/Falun, samt västerdalsbanan och andra små bibanor som ansluter mora och falun. I framtiden funderar jag på om jag ska bygga ut det till en nät av järnvägar i Mälardalen och Bergslagen.
-Västkustbanan, Projektet blir en andrahandsprio då Dalabanan får full fart! Tanken är väl att den ska vara en enkel länk mellan Tottes Trollhättanrutt, i Göteborg, och McDOZ skåneprojekt, i Båstad. Västkustbanan lär nog vara klar ett bra tag senare än Dalabanan, trots det asevärt bättre underlaget i form av en hyttfilm.

-Långsiktiga tankar är att lära mig 3D-modellering. Bara att försöka göra repaints är tyvärr svårt. Har flera vagnar jag vill måla om: NSB B3 till Tågkompaniets färger, även RC-loket till detsamma. Y6 till olika ommåningar (Danska privatbanor samt Säröbanan). har även tankar på att modellera ett rapidlok, men det får nog vänta ett bra tag. Först repaints, sedan scenery-objekt. Därefter 3D-modellering.

-Har f.ö. Sealpowers AB4-personvagn. Den lär nog komma ut till simulatorn i framtiden någon gång.

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat