Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-16, 23:04   #11
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
Bifogad fil 63565

Men detta är ju inte alls jobbigt?
Jag vill bestämt säga att den filen visst existerar på just den platsen???

Sitter fast här?
Något veteran som har haft liknande problem?

Försöker exportera tåget med en 64x64 grå textur för att testa det "in-game".
Så, allt som står ovanför (instancerade boggies, nummering osv) funkar fin fint.
Men när jag kom hit så ville det sig inte.

(obs att grey.xml är primary named texture set)
Du behöver inte fylla i texturen i Primary/Secondary texture sets. Du måste använda Kuju material i 3dsmax för texturen.
Ta alltså din grey.ace och gör ett TexDiff eller TrainBasicObjectDiffuse från Kuju materialen och sedan exportera på nytt. Inga paramterar för materialet behöver ändras innan.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat