Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-03, 19:54   #230
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
ACE. Mest eftersom det följer med en konverterare med RW. Finns i RW mappen.
Har .BMP som grund och redigerar sen till .PNG eftersom det stödjer alfakanaler och sånt. Fungerar smärtfritt!! Rekommenderar inte .TGA, för verktyget är väldigt känsligt för .TGA's inställningar.
(RWAceTool)

Jag tar en gissning på vagnen.
Det kan vara så att du råkat centrera "Pivot Point" så att den är i mitten av geometrin.
"Pivot Point" måste vara på marken i position X:Y:Z=0
Men, det är bara en gissning

Ser bra ut! Är det fotorealistiska texturer?

Var nere på stationen för bara några minuter sedan och käkade. Rullade förbi ett och annat (T44)
Galet att Ö-tågen är mindre gnissliga än pågatågen som är nyare...de är värst va de låter gamla redan efter ett par år.

Edit: Kom på, om tåget står rätt när du ploppar ner det så borde ju iof pivot vara rätt...
Låter mer som ett kollision-value problem, här står lite om bådera -> http://www.christrains.com/ts_faq_pivotcouplings.html

Ja, de är fotorealistiska

Jag kontrollerade mina värden och de verkar stämma.
Hur har du gjort med dina pivots på boggin?
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat