Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-17, 13:31   #364
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Jag kommer nog göra det, eftersom de är så små och äter upp polygoner. Här är en av huvudtexturerna till motorvagnen,
och som ni kan se så finns det möjlighet att städa upp den rejält och klämma in nitarna där det behövs.

Ex, uppe till vänster är "baken" på loket, en yta som man knappt ser, och den behöver inte ta upp 1/4 av kartan,
ett himla slöseri. Dessutom är det i stort sett en yta med samma normal så egentligen behöver den inte mycket plats alls.

Dörrarna kan också göras betydligt mindre. Loggan kan vara en annan ytan som svävar någon millimeter utanför dörren med egen textur,
precis som instrumentpanelen i hytten. Då kan man frigöra enormt med plats.

Äsch, slängde upp lite av texturerna, kan vara kul och glo på det med
Det finns gott med möjligheter göra dem effektivare och bättre. Inte min starka sida och knappast något mästerverk. Än så länge funkar det i RW utan större besvär.
Jag har egentligen inte lagt ner sådär värst mycket tid på dem, jag menar, checka boggin...typ inte rört på veckor. Work in progress

21.jpg22.jpg
Motorvagn - Diffus || Motorvagn Kaross - Diffus
23.jpg24.jpg
Kontrollpanel Text Med Alpha || ATC - Diffus
25.jpg26.jpg
Bistro - Diffus || Boggi - Diffus
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat