Visa ett inlägg
Gammal 2003-02-08, 16:48   #1
By Pell
Senior Member

Reg.datum: Jan 2003
Standard

Hej.

På ett vis har du rätt, på så sätt att visst vill jag att så många som möjligt ska kunna ladda ner min layout och köra den. "Vem vill inte det?"

Sen är det ju så här nu att (inget ont menat) din dator är nog tyvärr att räkna som en budgetdator om man ser till CPU:n XP1800+. Det är snart AMD:s minsta XP.... Grafikkortet är ett bra kort, inget snack om den saken. Sen har det även med att göra vilken typ av minne du har= snabbhet och storlek (minst 1024MB). Hårddisken bör ha (vilket fler och fler kommer med) ata133 alternativt seriell ata, alternativt USB 2.0 och ett cacheminne på 8MB. Till sist ska man nog oxo se till att man inte har utrustning som delar IRQ-adresser. Har man det så kan man lugnt räkna med en del hackande.

Den här layouten kanske är klar om ett år och vem vet hur snabba och kraftiga datorerna har blivit då??

Hur många sitter inte runt om i världen och bygger stora layouts på 700+ baseboards?? ( Trainz UTC ska ju klara 10000 baseboards) Tror inte att dom tänker att "alla" måste kunna köra dom och då är jag tvungen att hålla ner storleken på allt.... Vore det så, så räckte det ju med en lten layout på 10-15 baseboards. Och då fick vi ju inte uppleva alla dom här stora som Tehachapi loop, TAC:s nya NYOWR =New York, Ontario & Western Route eller dom fina Union Pacific loken som har mer än 18000 polygoner per lok.

Jag bygger mina layouts som jag vill ha dom och finns det några som inte kan köra dom så... Tough luck. Det är inget jag varken vill eller tänker göra nåt åt.

MVH Pelle

By Pell besöker inte forumet just nu