Mycket trevliga bilder som alla lägger upp!
Nu var det ganska länge sedan som jag lade upp bilder här, jag har tyvärr inte så mycket tid för trainz längre. Men nu i julhelgen har jag hunnit med lite "trainz-pyssel". Just nu håller jag på att göra om den elektrifierade versionen av BHJ, som jag tror finns här på forumet att ladda ner. Jag håller på att byta ut alla signaler och vägövergångar till STLs, samt bytar ut gamla objekt till nya och mer passande med bättre texturer och liknande. Några bangårdar har även blivit något ombyggda.
Fast den ursprungliga BHJ börjar få några år på nacken, så tycker jag det är en av de roligaste att köra på i trainz. Den är lagom lång och det går att få till rolig växling på de olika stationerna.
Den första bilden visar en ett tåg som är på väg till Hedebo för att lasta torv. Z4p:n som går sist i tåget är till för att köra in vagnarna till torvlastningen. Spåret till torvlastningen är inte elektrifierat, därför behövs dieselloket.
De två sista bilderna visar också ett torvtåg men nu draget av ett ånglok. Tåget har precis passerat de första växlarna på Hedebos bangård.
Till sist vill jag passa på att önska er alla ett Gott Nytt År!