Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-30, 01:22   #3
RobertE
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
För att identifiera felet så måste man försöka minska ned mängden av grejer som potentiellt kan orsaka kraschen och på en hel bana är det en hel del. Så får du samma resultat på en ny bana med enbart en spårstump och ett eller båda av loken?

Uppstår felet med andra STL-lok?

Har du testat att installera om STL-k och STL-common biblioteken samt installerat om de loken som du tror orsakar problemet?

Får du något felmeddelande när programmet kraschar som kan ge ledtrådar till vad som hänt?

Det kan krascha oavsett om banan är liten eller stor, eller mycket landskap eller lite landskap. Jag testade nu på en bana jag byggt som har halvt mycket saker på.
Det gick bra i början.
Jag flög till en annan del på kartan, och sen åter gick efter en stund till loken.
det gick bra men när jag klickade på V5 loket så krasade Trainz.

Det ända som står efter Trainz kraschat är
"Ett problem uppstod med Trainz och måste avslutas."
I felmeddelandet står det bara en masa siffror.
Och det är det felmeddelandet Trainz frågar om man vill sända iväg.

Jag har testat att installera om loken en gång förut. Det Hjälpte inte.

Det är ett fel på en fil på Z65.

ALCo 251B Enginesound kuid:-25:982

Error: The Tag 'engine-sound-ramp-up-durations' is not permitted within a container of type 'enginesound'.
Error: The Tag 'engine-sound-ramp-down-durations' is not permitted within a container of type 'enginesound'.

Och ett fel på en fil på V5.

invisible bogey kuid:-25:622

Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Warning: The *.texture.txt file is missing for texture resource 'black-black.texture'.
Warning: The *.texture.txt file is missing for texture resource 'invisible_bogey_shadow/black-black.texture'.