Citat:
Ursprungligen postat av germundal
Ekan: var hittar jag originalet?
-------------------------------------
Förslag på namn till detta område?
|
Nu blir det många flugor i en smäll, Arvid

.
Är inte säker på vilket original du menar, men är det originalet till det gröna dieselloket (som även syns på dom här bilderna), så är det inbyggt i TANE (Nohab Di3), och mej veterligt finns det inte att ladda ner någon annanstans, däremot finns det ett
likadant lok (dock inte lika detaljerat) inbyggt i tidigare Trainz-versioner.
Och på tal om Trångboda, så finns det faktiskt en rutt/modulbana att ladda ner här på forumet med just det namnet
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....07&postcount=1.
Dessutom, bilderna här under är från just den rutten, dock så har jag byggt om och modifierat min version en aning.
Men det finns ju andra namn, Arvika....(hum, det finns ju redan), men varför inte Arvida, Arveda, Arvedal, eller nått sånt, då har du ju fått med ditt eget namn också (nästan)

.
Eller Avråda, och på tal om avråda, att obehöriga avrådes från att vistas i närheten av stora stygga tåg, det rådet skulle kissen på bilderna känt till.
Nu var det ju tur att 3 stora snälla gubbar upptäckte den i tid, och kunde ta hand om den, innan nått otrevligt hann hända

.
Ang. vägskyddet, det borde väl gå att koppla ihop vanliga järnvägen och båtens "räls" (om den nu är körbar) till ett och samma vägskydd, och låta bommarna fällas oavsett om det kommer ett tåg, eller om bron öppnas, då kan du ju ta bort bommarna (och signalerna)
som är placerade mellan bron och järnvägen (om du förstår hur jag menar).
Annars får du hyra in ett gäng grävare, som kan gräva en ny kanal, och leda vattnet en bit längre bort från järnvägen (hehe).