Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-21, 17:59   #5
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard

Jag testade att göra som du antagligen har gjort, och fick samma resultat dvs att oberoende om jag öppnade banan i rutten eller i session så försvann alla val som jag hade ställt in.

Detta ligger hos, som LAn påpekade, naturen i kontaktledningarna. När du har ställt in som du vill ha det så blir det en sifferkombination högst upp (Namnkod). Skriv in den i namnfältet högst upp (och kopiera den också för säkerhets skull, är även på Macen ctrl+c fast bara inuti "blåa trainz", i CM är det cmd+c som det ska vara!). Stäng rutan och nästa gång du öppnar den så finns inställningarna kvar. När du skapar nästa stolpe så kan du klistra in namnkoden, stänga propertyrutan, öppna igen och trycka på snabbkodsknappen och då skapas inställningarna av sig självt.
I det här fallet verkar det inte spela någon roll om du sparar i session eller inte, antagligen beroende på att inställningarna ligger i objektets namn. Fast jag kommer ändå att propagera för det som jag skrev i mitt förra svar, eftersom riskerna med att inskriven information och objekt som försvinner osv minskar avsevärt med mitt förfarande.

mvh
Håkan
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat