CW-Rc har 30.000 trianglar, så det skulle säkert inte vara några problem i OR om man kikar på Wases bild.
Sen är det ju det här med LOD... RW hanterar ju det på ett i mitt tycke förnämligt sätt där varje delpryl har sin egna definierade synbarhetsgränser och det betyder ju i praktiken att sett för ett helt fordon så om man har fortfarande tänket att bygga poly-medvetet så är det i praktiken inte nån gräns längre. Mina C3-vagnar ligger på god bit över 30.000 poly och det märks knappt nån skillnad med massa C3-vagnar i fps även om det är mycke andra grejjer i aktuell scen.
Med MSTS/OR så får man ju bygga en avskalad modell för varje LOD-nivå, kolla på Wases bild av den ursnygga vagnen... Den har 4 LOD-nivåer och är från imponerande 72000+ poly nere i 1296 polys på 1000meter.
Så, kontentan vill jag mena, nä inga som helst problem ur polygonsynpunkt med CW-Rc i OR. Men gärna LOD:ad annars är det 30.000 polys även på 2000 meter och det blir lite onödigt.
Så Wases ståltåg är ju nere på 1296 x 30 = 38.880 polys plus lok när det är längre bort än 1000m.
Så, uppenbarligen klarar OR att hantera poly-rika fordon, så bygg så det blir bra för tusan. Men tänk gärna på LOD när det är grejjer som det kan bli många av i en scen.
|