Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-09, 22:51   #1937
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

CW-Rc har 30.000 trianglar, så det skulle säkert inte vara några problem i OR om man kikar på Wases bild.

Sen är det ju det här med LOD... RW hanterar ju det på ett i mitt tycke förnämligt sätt där varje delpryl har sin egna definierade synbarhetsgränser och det betyder ju i praktiken att sett för ett helt fordon så om man har fortfarande tänket att bygga poly-medvetet så är det i praktiken inte nån gräns längre. Mina C3-vagnar ligger på god bit över 30.000 poly och det märks knappt nån skillnad med massa C3-vagnar i fps även om det är mycke andra grejjer i aktuell scen.

Med MSTS/OR så får man ju bygga en avskalad modell för varje LOD-nivå, kolla på Wases bild av den ursnygga vagnen... Den har 4 LOD-nivåer och är från imponerande 72000+ poly nere i 1296 polys på 1000meter.

Så, kontentan vill jag mena, nä inga som helst problem ur polygonsynpunkt med CW-Rc i OR. Men gärna LOD:ad annars är det 30.000 polys även på 2000 meter och det blir lite onödigt.

Så Wases ståltåg är ju nere på 1296 x 30 = 38.880 polys plus lok när det är längre bort än 1000m.

Så, uppenbarligen klarar OR att hantera poly-rika fordon, så bygg så det blir bra för tusan. Men tänk gärna på LOD när det är grejjer som det kan bli många av i en scen.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat