1. Detta är en nyintroducerad bugg i senaste HF:en. De är medvetna om den. Det verkar som att togglingen inte fungerar. Har man haft den aktiverad före hotfixen så är den fast i att visa meddelanden, har man haft den avstängd så går den inte att slå på. Själv hade man tur som hade den påslagen..
2. Problem med att text på objekt försvinner upptäckte jag för ett par dagar sedan själv. Det gällde STLs lutningsvisare och även STWs original, så det verkar ligga i TANE. Vet ej om detta är en känd bugg, du får söka på stora forumet. Försök att återskapa problemet med en icke-scriptad asset, eller en så enkel asset som möjligt så är det lätt att göra buggrapport (även om man som programmerare avskyr rapporter av typen "
ibland händer det att..."). Föreslår att du testar med stationshus som har namntavlor, eller lösa stationsskyltar.
Sedan vill jag passa på att fråga om ett tredje relaterat problem:
3. På STLs mastrar, om du använder äldre signalnamn som "abc A" till exempel för tpl-signatur abc, signal A. Om du då sparar banan och laddar den igen, ersätts namnet "abc A" mot "abc a" ibland? Alltså att upper-case byts mot lower-case? Nisse rapporterade detta för ett tag sedan, men jag kunde inte reproducera när jag bara testade att sätta ut lite mastrar och semaforer på en liten bana. Har dock byggt en testbana med en station för Lan och haft det problemet. Vet dock ej om det är TANE, STL eller STL pga TANE (Att vi anropar metoder med strängen som modifierar underliggande minne eller liknande) som är problemet. Är det andra som stött på detta? Särskilt nyfiken på om det gäller även icke-STL saker? Har själv bara sett det på mastrarna, klarerarna verkar vara fria från problem med det.