Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-27, 02:58   #622
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard

Hej!
För en liten tid sedan när jag stökade runt på N3V:s wiki sida så hittade information om att de skulle byta format till .FBX så jag testade helt enkelt!
Den nya .trainzmesh filen skapades under 4.3 istället för den föregående .im filen men eftersom det krävs version 4.5 och nuvarande TAN:E är 4.3 så fungerar den ändå inte i programmet, och om man ändrar till 4.5 i config så blir det felmeddelande om "okänd version"!
Dessutom så blev det flera kryptiska felmeddelanden vid konverteringen av .FBX till .trainzmesh, om det beror på originalfilen, konverteringen från .3ds till .FBX eller till .trainzmesh har jag ingen aning om. Eftersom mitt program inte kan exportera direkt till .FBX så fick jag gå via en gratis konverterare från Autodesk, dock kändes den lite gammal, 2013!

Du kan ju testa leoj och se vad som sker med din ursnygga modell!

En våt dröm för mig vore om det kom en fullständig manual med exakt information hur man ska göra, tänka på, osv. Dessutom innehållande beskrivning på alla felkoder som kan visas! Men blir väl bara en dröm...

Ju fler som kan/vill skapa objekt desto bättre...

mvh
Håkan
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat