Jag är inte mycket för att slänga ut VARNINGAR med stor text men i detta fallet tänker jag göra detta ändå, mest beroende på att det inte klart framgår vad som sker i TANE, detta kanske bara är ett Mac-problem men desto bättre för er PC-Nissar!
Följande sker:
Startar banan med de ovan nämnda spåren.
En del av banan ser ut så här:
Spår innan.jpg
TANE kraschar.
Öppnar banan igen.
Den här dialogrutan kommer upp:
Dialogruta.jpg
Om jag klickar på knappen "Use changes" så blir det så här efteråt:
Spår efter.jpg
Och det finns inget sätt att få tillbaka banan som den var innan, vad jag har sett i alla fall! Varesig man väljer att inte spara eller "revert to original" eller "rebuild database" så blir den så där, och det gäller hela banan!!!
Om man däremot klickar på "revert changes" så verkar banan vara oförändrad!
Eftersom jag misstänkte att det kunde vara lite strul så hade jag en färdig kopia låg som jag kunde använda mig av, annars så hade jag fått gå in och leta i säkerhetskopiorna för dagen!
Det som retar mig är att det inte finns någon information vad det betyder när dialogrutan kommer upp, hur ska jag veta vilken knapp jag ska trycka på?
VARNINGEN BESTÅR I ATT BARA ANVÄNDA "USE CHANGES" OM DU VET VAD DU GÖR!!
Med det sagt så har jag bytt ut spårtypen och det verkar funka bra hittills, är nog lite snabbare än tidigare och det som jag har programmerat verkar också fungera, så mer tester och så "onwards and upwards"!
mvh
Håkan
https://blomsson4073.se/index.html