Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-09, 23:23   #8
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Nja, ser inte riktigt rätt ut.
Mer såhär:

Kod:
mesh-table
{
    default
    {
        mesh "Rc4_body/Rc4_body.im"
        auto-create 1
        effects
        {
            textures
            {
                kind "texture-replacement"
                texture "main.texture"
            }
        }
    }

    vettigt_namn
    {
        mesh              "meshens_namn.im"
        auto-create     1
        att                 "a.attachmentens_namn"
        att-parent       "default"
     }
}
vettigt_namn är bara ett namn för den som läser config-filen och kan vara vad som, men undvik åäö och ha inga mellanslag. Taggen mesh talar om vilken mesh du vill montera på attachmenten. Taggen att talar om vilken attachmentpunkt du vill sätta fast den på i meshen och att-parent talar om vilken av mesherna i mesh-tablen som attachmentsen återfinnes i. I exemplet hänvisar jag till a.attachments_namn i meshen default. Om man vill kan man strunta i att-parent-taggen om attachmenten är i default, eftersom det är där Trainz letar om att-parent saknas.
__________________
-k-

Senast redigerad av korvtiger den 2017-10-09 klockan 23:24.
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat