Nja, ser inte riktigt rätt ut.
Mer såhär:
Kod:
mesh-table
{
default
{
mesh "Rc4_body/Rc4_body.im"
auto-create 1
effects
{
textures
{
kind "texture-replacement"
texture "main.texture"
}
}
}
vettigt_namn
{
mesh "meshens_namn.im"
auto-create 1
att "a.attachmentens_namn"
att-parent "default"
}
}
Så
vettigt_namn är bara ett namn för den som läser config-filen och kan vara vad som, men undvik åäö och ha inga mellanslag. Taggen
mesh talar om vilken mesh du vill montera på attachmenten. Taggen
att talar om vilken attachmentpunkt du vill sätta fast den på i meshen och
att-parent talar om vilken av mesherna i mesh-tablen som attachmentsen återfinnes i. I exemplet hänvisar jag till
a.attachments_namn i meshen
default. Om man vill kan man strunta i att-parent-taggen om attachmenten är i default, eftersom det är där Trainz letar om att-parent saknas.