Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-15, 00:37   #1
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Ovan bild och det jag gjorde härom dagen försvann av nån kosntig anledning då fippes variant laddades in istället...

Ikväll har jag spenderat mycket av tiden med att Merga ihop min och fippes rutter. Det var inte helt lätt men jag fick till det till slut med en hel del buggar.

Jag gjorde kopior och backup av allting så jag kuinde göra om processen.

Vad jag gjorde var att jag lade in fippes variant i min variant, och
när det väl funkade så dök följande buggar upp:

-Alla Ej länkade objekt väster om Arboga (mot Örebro, Frövi, Fagersta, etc.) var helt borta. Det var bara signaler och hastighetstavlor, samt spår som fanns kvar! Allting mot Västerås-hållet fanns kvar!

- Koordinaterna i hela rutten stämmer inte överens med verkligheten, då koordinaterna för Västerås är satta till 0.0000, 0.00000 för long,lat, villket innebär att google maps inte fungerar! Går att rätta till snabbt!

- Hela spårområdet för Arboga station är borta!

- I Köping finns det skadade växlar!

- Mötesspåret i munktorp är borta!

- Närmar jag mig Västerås så kraschar spelet (Hände bara en gång)!

-Jag flyttade över alla filer från Frövi-varianten till Kolbäck-varianten och då kom alla objekt tillbaka som tänkt! då kollade jag efter fler fel västertut:

- Vid alväng så var spåret av fel typ i en kort sträcka, kunde snabbt rättas till med markeringsverktyget!

-Lite felrenderade växlar vid Hallsberg!

-De banvallssloften som fippe använder är inte ibokade i objekt-set-filtret på min version av rutt, och är därmed osynliga! Även andra typer av objekt längs fippes sträckning har samma problem! (och jag vet itne vilka objekt fippe har bockat i)

-Även landskapet längs fippes sträckning har återställts, så spåren går "in i jorden", men bara mellan Frövi och några km. norrut, samt kring Fagersta! Längre söderut från Fagersta (Mot Kolbäck) är marken helt platt!

- Buggen i Skinnskatteberg finns kvar, vilket gör att några hektar mark är helt platt och ett hål skapas. flera markbundna objekt har följt med.

- Mycket att reparera här både från min och fippes sida. Denna rutt är klonad så det kommer inte skriva över våra tidigare alster! Jag har en del spår att laga, fippe har nog mera landskap att fixa till. Det går att flöytta över landskaps- och objekt filer från orginalrutten, men ta gärna reda på vilka tiles det handlar om. T.ex. i Skinnskatteberg så är det följande tiles det handlar om (De är placerade relattive till Västerås, som är ruttens nollpunkt): -000047+000023, -000048+000022, -000047+000022 & -000048+000023. man kan se vart man är tile-mässigt genom att kolla i nedre vänstra raden längst ner i editor-läget!

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.

Senast redigerad av ADDE den 2017-12-15 klockan 08:55.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat