Arbetet med mitt Bensland och dess Bensö går bra trots alla motgångar enligt ovan. Texturproblem finns dock kvar.
Moaré-problemet enligt bilder ovan är borta då jag använder Plus-versionen. MEN ett annat problem har uppstått:
Om jag målar med en textur, typ vattenfall, och lägger till en annan textur alldeles intill - så försvinner den andra texturen!
Någon som kan ge råd om hur jag ska göra för att behålla de två texturerna?
Sedan en kort rapport om projektet i skrivande stund.
Vid den nya installationen från TRS19 till TS22+ så försvann som sagt mycket material, mest svenskt sådant. Alla elektriska växlar är borta, bara några typ manuell växel fanns kvar.
Jag har ersatt de försvunna elektriska växelmotorerna med en från "samplaire": <kuid2:132952:101320:3> SAM Electrical Point Machine EEA-5 functional. Tittar också över signalerna. Vill få hela linjenätet att fungera först - innan jag fixar till vegetation, missad textur, försvunna plattformar/perronger, stationsbyggnader och annat som försvann vid uppgraderingen i Surveyor 2.0.
Jag har också gjort en ny linjekarta inför arbetet med min stora dokumentation om Bensland-Bensö. Här får ni en förhandstitt på
Bensö Linjenät.
Men "Bensö Route book" blir sista jobbet. Nu ska jag fortsätta att se till att linjenätet fungerar först.
Vi hörs.
Hälsningar