Visa ett inlägg
Gammal 2025-11-14, 22:31   #3
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Tack Åke för ditt svar.
Jag har sovit lugnt i natt och ska nu ta ett djupt andetag och kämpa vidare. Som sagt - jag är nog envisare än en åsna.

Har fått mycket tips (från Korvtiger) om att studera N3V's hjälpsidor om m.pbrmetal.
Om jag förstår rätt så är "m.pbrmetal" i sig inte är någon uppladdningsbar bild av typ "_normal.png", _metallic.png" och så vidare.
Utan det handlar väl bara om hur noderna är kopplade och inställda?

Speciellt när det gäller den (och enda) metallic-textur jag har, kallad "metalblue" på hjulets nav, stänger och ring. Allt i övrigt är "vanliga" PBR.png's. Exempelvis "korgyellow_color.png" och liknande.
Eller har jag fel?

Har inte testat detta än - men ska göra det nu. Sedan får vi se om det blir nya fel eller återupprepning av övriga fel. Då återkommer jag med lite bilder på felen och config-texten

Apropå config-texten. Det kan ju också vara där som felet ligger i grund och botten. Jag visar en bild på config,.
Jag vet ju inte exakt hur configen ska skrivas så det kanske är det enda och enklaste felet?

Jag har hämtat/laddat hem något som heter Trainz.Utilities.
Om jag lyckas klura ut hur man använder den, så.... Den ska ju tydligen vara till hjälp med att automatiskt skriva en config.
Hälsningar