Visa ett inlägg
Gammal 2003-07-28, 20:44   #5
niofem
Guest

Standard

Ifall du inte behöver använda zoomen kan vi ju räkna bort den helt och hållet.

Då är jag mer oroad över bildkvaliteten, slå ett öga på testbilden på Cyberphoto. I slutsatsen konstateras även detta...

Ett glädjeämne är dock den (enda) recension som finns på pricerunner.se. Inskickad 2003-07-16 av "ladde" som använt kameran i mindre än en månad. Notera att detta var hans första digitalkamera...

Bäst i sin prisklassen - 2000

Positivt
Jag lade ner en hel förmiddag på att leta och jämföra kameror på pricerunner och msn-shopping. Detta var i särklass det bästa alternativet!
Har man mycket höga krav på bildkvaliteten så ska man givetvis lägga ner några 1000-lappar till och köpa en Fujji eller Canon istället. Vill man ha en fritids/nybörjar kamera för att ta bilder på vänner, familj etc. så är denna kamera den bästa du kan få i sin prisklass.
- bildkvaliteten är mycket god och kameran ställer själv in ljusläge efter var man ska ta fotot
- inbyggd blixt
- tydligt LCD-fönster
- snygg design

Negativt
Ser inte några direkta nackdelar. Vill du som sagt ha kvalitet utöver det vanliga så ska du välja en annan kamera i prisklassen 4000-5000 kr. Detta är det nästa bästa samt billigaste alternativet.

En nackdel är dock att kameran i likhet med många andra digitalkameror äter batteri! Efter att du tagit ca 80 bilder och 2-3 videoinspelningar är batterierna döda.

Sammanfattningsvis
Funderar du på att köpa en bra digitalkamera men inte vill lägga mer än 1000-1500 är detta kameran för dig! Köp inte en kamera för under 1000 kr, då får du bara skräp. Finns många andra kameror i denna prisklass med med tanke på att detta är en Olympos (mycket välrenomerat märke) med funktioner som zoom, självutlösare, videoinspeling mm. är denna kamera det självklara valet.

Jag rekommenderar helt klart denna produkt. Vrför inte göra som jag och köpa den hos www.scandinavianphoto.se. Ett mycket pålitligt företag som har ett jätteutbud av kameror. Fick dessutom min order efter bara 3 dagar.

Betygssättning
Funktionalitet 4
Kvalitet 4
Prisvärdhet 5
-----------------
Övergripande bedömning 5

Hoppas att din bild av kameran blir lite klarare nu. Men, om jag vore du, skulle jag vvakta lite (=spara mer pengar) och köpa något annat...

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net