Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre
Om man ska rösta ja eller nej är upp till var och en. För egen del blir det nej.
Och det har inget med vad snygg kronan är eller nått. Jag röstar av personliga ekonomiska skäl. Vanligt folk fick det inte bättre när vi gick med i EU (trots att allt skulle bli så billigt och bra!), varför skulle det bli bättre för oss nu? Jag tycker inte heller om att dom bestämmer om Sverige nere i Bryssel, så jag var emot EU också.
Visst har vi svenska politiker där nere, men dom verkar ju bara vara intresserade av att fuska med sina förmåner!?
Idén med EU och EMU är bra, men den fungerar inte i praktiken. Samma sak som med kommunismen, en bra idé som inte fungerade i verkligheten. Och det beror på dom som bestämmer. Dom är inte intresserade av vad som är bra för landet, dom är bara intresserade av vad som är bra för sig själva!
Sen har vi ju klarat oss utan EU förut (när det inte fanns EU!). Hade EU verkligen behövts, så hade det väl bildas för länge sen!? Vi har nu varit med ett tag i EU och jag kan inte se vad som blivit bättre av det. Kan du?
http://pirpen.cjb.net/
|
Ett av det viktigaste skälen för EU är ju att skapa en gemenskap i Europa! Den gemenskapen kan ju förhindra ett till världskrig i Europa, och därmed rädda miljoner liv.
Så om inte vi märker mycket av Eu, så kommer våra efterhavande att märka det.
KAlle