Ämne: Bump-Maps
Visa ett inlägg
Gammal 2003-08-14, 21:33   #7
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

lol, du vet inte mycket du. Har du varit o sett nått half-life2 demo lr? [)] Och vad har du sett i Tyskland? o vad har det med Trainz o göra?

Har du ens prövat o köra 1024*1024 texturer på vart enda objekt i trainz och alla groundtextures?... Nä skulle inte tro det för du skulle fått sån dålig fps att du snabbt skulle inse hur fåfängt det är du säger. Och ännu värre om allt är bump-mappat. Det må funka i Half-life2 och Doom3, men det är helt andra spel.

Du kan ju börja med att köra min sommarbana i 1600 upplösning på max grafik o se vad du får för fps.. den är inte hög, och jag lovar, värre blir den med bump-mapping och 1024 texturer.

Belysningen som skapar illutionen? har du skrivbordslampan ståendes på nått speciellt sätt eller vilken belysning menar du?

Bump-mapping har inget med belysningen o göra, det får bara ytorna att verka skrovliga eller liknande.

Det finns en anledning till att Auran har gett oss rekomendationer i både textur storlek och polygon antal, och det är för att datorerna klarar knappt av Trainz som det är nu [|)][:X]

Men visst, den dagen vi kan köra Trainz med 1024 texturer och bump-mapping, den dan ser jag fram emot! [8D]

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu