Visa ett inlägg
Gammal 2003-09-03, 10:10   #281
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Rutten finns nu hos www.banbyggarna.com och snart även på www.train-sim.com

Den är långt ifrån klar, men jag kände att det var dags att släppa version 1 av den ändå. Dels för att jag behöver en paus och dels för att jag vill få in lite feedback ifrån er.....

Om jag skulle forsatt bygga hade med all säkerhet rutten blivit dubbelt så stor och släppet hade kommit om 1-2 år (om jag gjort allt jag velat med rutten!). Nu tänker jag i fortsättning bara släppa uppdateringar till den, för det är ju onödigt att behöva ladda hem sånt man redan har!

Nu blev det fyra ganska stor delar att ladda hem (180 MB tillsammans!). Men även om jag gjort fler delar hade det ändå varit för mycket för den som har modem. Jag ska försöka komma på en lösning för dom med modem, men just nu har jag ingen tyvärr.

Till nästa version vill jag ha bytt ut alla växlar till manuella, bytt ut tunnelspåren (mot högre!), göra en el-patch samt få ut svenska signaler i den.

Vill också göra mötesspår i Garnstad och Myrskog....

Idéer jag har:

Det finns spår vid Nedanby, Garnstad och Ekeberg som inte går nånstans. Det skulle jag vilja ändra på!

Skulle vilja ha en lokstation samt vagnshallar i närheten av Garnstad.

Granarna är jag kluven till!? Nu använder jag Ljungbergs och några som Hawk målat (som forestes!). Ljungbergs ser mycket bra ut, men dom går inte att sätta ut som forestes tyvärr och att blanda som jag nu gjort ser inte bra ut........vet inte hur jag ska göra????

Jag har fortfarande saker som jag inte satt ut i rutten.

Jag skulle vilja haft mer industrispår samt en riktig hamn.

Dessa idéer hoppas jag blir verklighet i kommande versioner av rutten!

Angående aktiviteter till rutten, så har jag bara skickat med 4 test paths, så ni kan köra hela rutten i Explore Mode. Om ni/du/nån gör en aktivitet (?), dra upp sliders för människor och djur (i AE) och använd gärna fotostoppen!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu