Citat:
quote:Tidigare skrev Janne
Öhhh, nu tror jag Lan har lite svårt med danskan. Vad Yojimbo säger är att "Auran anbefaller att bumpmappning bara används på rolling stock". Vidare säger Yojimbo att "Bumpmapping i TRS2004 kräver en speciel NVIDIA plug-in, som bara stöds av Photoshop och Paintshop Pro". Och "Sist men inte minst, den nuvarande exportern stöder inte GMax (och heller inte 3DS max till 100%) Felet ligger inte hos Auran men väl hos Discreet." Alltså, den nuvarande exportern. Problemet ligger alltså inte i det du kallar grafikmotorn, eller Jet engine som den egentligen heter.
Hur kan du få det till att Yojimbo är negativ till bumpmappning?
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
|
Lad os lige slå fast at jeg er uhyre tilfreds med at bumpmapping endelig er på plads. (Tak Janne

)
Hvorfor Auran har valgt deres metode med RGB
normal mapping fremfor
greyscale bmp, det har de sikkert en velgennemtænkt forklaring på.
Jeg synes heller ikke det er det smarteste de har valgt, men jeg accepterer også at det er de vilkår vi må arbejde under - don't fight the setting.
Hvad angår exporteren, så [u]er</u> fejlen Discreets. Deres aftale med Auran er at de udvikler exportere der understøtter Jet i den udgave der passer til det spil der er på markedet - i dette tilfælde UTC og dermed uden bumpmap support. Discreet har fået alle de specs de kunne ønske omkring TRS2004, men de har ikke kunne levere en 100% funktionel exporter endnu.
Hvordan den endelige exporter til TRS2004 kommer til at virke ved vi derfor først når den sidste betaudgave af TRS er til testning.
Til Ians kommentarer om konservatisme og udvikling, så burde du nok overveje hvad der er mest værd; at man kan se kanterne på en tagsten eller at frameraten er hurtigere end en powerpoint præsentation.
Aurans anbefalinger omkring brug af mapping og polygoner bygger på "minimal-brugeren" dvs. han der lige akkurat opfylder kravene for at TRS skal kunne køre på hans PC. Hvilket er sund fornuft og simpel matematik (som allerede Tomas og Fredrik har givet eksempler på i denne tråd). Så Aurans indgangsargument vil og bør altid være
need to have og ikke
nice to have. Derfor er det sagen uvedkommende, hvad man kan præstere i Halflife eller på et universitet i Tyskland, for intet af det har relevans for fænomenet TRS2004.
TRS bygger på Aurans JET2 graphic-engine og Minimum requirements er styrende for hvilke dele af JET2 man kan forvente at se i funktion på ens egen PC.
Det er de fakta man skal forholde sig til. En langvarig debat omkring hvad Auran kunne eller burde gøre er ufrugtbar spekulation, medmindre man har direkte kontakt til folk på de besluttende niveau i Aurans struktur. Med andre ord skønne spildte kræfter.
Damn the polys! Full speed ahead!!!
