Visa ett inlägg
Gammal 2003-09-15, 17:46   #14
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

"Så vilka röstar ja då ?
JA: Egna företagare i tillväxtområden, affärsmän, chefer, invandrare, män.
NEJ: Pensionärer, kvinnor, glesbygdsbefolkningen"

Ovanstående är ju rena fantasier. Samma sak med att nästan hela Stockholm och Skåne rösta ja och övriga landet nej.

Helt klart så fanns det pensionärer och folk i övriga landet som röstade ja och folk i Stockholm och Skåne som röstade nej. Att alla inte röstade som du, verkar ha upprört dig kraftigt. Jag tycker man ska respektera allas beslut och eftersom alla skulle påverkas av detta beslut så borde ju självklart (och det fick vi ju!) alla få rösta om det!

Jag tycker informationen har varit väldigt dålig på båda sidor och trodde därför att dom blanka sedlarna skulle vara fler. Både ja- och nej-sidan har bara sagt vad dom tror kommer hända, ingen av dom sa att detta kommer hända.

Tycker du verkligen, på fullaste allvar att man ska ta en chansning med Sveriges framtid????? Säg inte att man ska se på hur det är i t.ex. Finland. Sverige är inte Finland. Alla länder är olika med olika förutsättningar och borde därför inte ens försökas slå ihop på detta sätt. EU och EMU är ju ännu på exprimentstadiet och därför är det vettigt att inte ha för bråttom in i det.

Detta är vad jag tycker och tänker och om nån tycker annorlunda så respekterar jag naturligtvis deras/din uppfattning!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu