Tack Janne och Fredrik,
jag medger att det är jag som är sur och otrevlig! På lediga stunder sitter jag och försöker få grepp om Gmax, "Content Creation", "Scenario-Scripts", "Content Dispatcher", "Config.txt", "Texturredigering och mappning" m.m. , och ibland blir man "liksom frustrerad" över allt man måste kunna, och inte riktigt kan, för att få till en enkel, bra modell av något man vill bygga (Byggt ett underrede (bogey) till en litt N godsvagn, jättesnygg med stjärnekerhjul och detaljerade fjäderpaket, men pivotpunkter, aligning, help-points, animering m.m.tar tid att lära, och modellen vill liksom inte bli rätt i Object Explorer).
Jag lovar sluta med dumma, provocerande inlägg i detta forum (som ju trots allt är det allra bästa av forum). Jag ägnar mig åt att försöka utveckla svenkt materiel för 600 mm och normalspår, speciellt Säröbanan och svenska skogsbanor. Lyckas jag med något hör jag av mig.
Kommer det fler gnälliga inlägg från mig, så dräm till bara, jag tål det!
Min idé var väl att vi kunde utbyta åsikter om hur vi bäst jobbar mot att utveckla TSR mot svenska järnvägar. Vi är nog rätt många amatörer på forumet som vill, men har svårt att få till det. Jag är medveten om att Ni på STW gör en fantastisk insats för att ta fram svenska modeller till TSR, men dela gärna med Er av lite "Tips und Kniffe", vi andra kommer aldrig att att åka ifatt och förbi Er, men vi kanske kan producera något användbart om vi får hjäp "på vägen"!
Det här blev nog lite mycket är jag rädd, men ibland tillåter min uppkoppling att jag talar fritt.
Förlåt för alla hårda ord, och en ursäkt till STW!
Ångerfull:
LAn
|