Det finns ju i MSTS idag tillgång till radierna 250m, 500m, 1000m. Finns även 360m i någon version, sen finns det några radier under 250 och det finns ett antal över 1000m. Och, jag pratar enbart om Xtracks-installation. Det jag sa var att det vore nog lämpligt att kunna ha typ 800m-s radie för att kunna göra de sträckningar som verkligheten har. Visst, du kan utnyttja dynamiska spår för att göra vilken radie som helst, men det är ju inte riktigt att rekommendera att utnyttja dynamiska spår i den utsträckningen.
Men som sagt, det är bara som jag ser det, om man har lite mildare krav på linjesträckningen går naturligtvis 500m och 1000m alldeles utmärkt.
Ja, jag syftade på den divisionen av dator ungefär... Eller egentligen det bästa man skulle kunna tänka sig att plocka ihop... Ja, det blir nära stillbildsvisning även på den på en bangård med mer än 20 spår och realistiskt antal consister. En bangård norr om Stockholm är sällan öde, utan innehåller flera 100-tals rullande fordon. Men, visst även här går det att dra ner på kraven naturligtvis. Fyll bara med consists som är nära din färdväg, placera ut statiska objekt som fordon osv. Självklart kna man dra ner på upplösningen och parametrar.
Det är ju ingen annan än du själv som kan avgöra vad gränserna går och vad du vill för din rutt. Finns ingen absolut-sanning i det jag sagt här ovanför, utan det är vad var och en upplever och tycker. Man ska göra det man känner är rätt för sin egen del, inte vad andra tycker.
/Mats A
LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14