Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-02, 19:53   #10
Jonte
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Jonte
Standard

[u]Min</u> åsikt:

Jag är både admin och moderator på ett antal forum, det är ställen som har kanske 20 medlemmar till forum med tusentals aktiva deltagare och utan att rikta någon personlig kritik mot någon så tycker jag att en av anledningarna till att det "spårar ur" () och blir osämja är hur moderatorerna (hmm låter skumt) agerar.

Jag har inte varit inblandad i några dispyter men efter vad jag läst här under årens lopp så är det att man agerat lite klumpigt. Vi har väl medlemmar på forumet som är både 10 och 60 år och allt därimellan och då får man vara lite flexibel. Att låsa trådar är något man bör undvika likt pesten, i princip ska man aldrig låsa en tråd så länge den inte innehåller grova påhopp, rasism eller sexsism och då brukar man hellre ta bort enskilda inlägg en att låsa en hel tråd.

För att kväva en debatt är ofta dödsdömt, då ligger det och pyr lite här och var för att sedan blossa upp igen. Dessutom tycker jag nog att vissa "äldre" här har svårt att ta till sig kritik (jag är väl bara en pojkspoling eftersom jag är 21 ), kanske vill man visa var skåpet ska stå gentemot yngre medlemmar som av förståliga skäl oftare brusar upp eller använder ett annat språkbruk.

Hoppas ni som känner er träffade tar kritiken på rätt sätt nu.

Tack för ordet

Jonte
Jonte besöker inte forumet just nu