Hej igen
Ingen behöver känna sig elak för synpunkter och komentarer när det gäller mina skapelser när det görs på rätt sätt. Det är bara roligt och nyttigt att få tips om hur det ser ut i verkligheten.
Hör du "vfp420b" Du säger att du åker med Y1 och kanske rent av 1314. Var bor du? 1314 går på Kinnekullebanan vad jag förstår. Själv bor jag i Vinninga en mil från Lidköping där Vesttrafik har många Y1

r uppställda på bangården när de inte är i trafik. 1314 brukar stå där ibland. Skall försöka få lite fler bilder in i från dessa.
Det finns nog ganska många olika inredningar i dessa motorvagnar både i pasagerardelen och i manöverdelen vad det gäller. Om det finns fler bilder på inredningar till Y1 hos er på Forumet och som vill dela med sig av dem till mig så är jag tacksam.
Färgen på ledstängerna till påstigningsgemaket som jag har tigit kommer från Y1-1356 liksom inredningen pasagerare och manöverdel.
Jag har också lite bilder från en annan y1 manöverdel som är vit.
Y1 1314 har jag inga bilder från inuti, fast hoppas att det inte gör så mycket om inredningen inte stämmer helt och hållet till denna första Y1:a med kanske fler i framtiden.
LokKalle
KAH