Vi får hålla oss till Stationerna, det är säkrast. Just på den bilden stog jag på det stället där vi brukar stå, men Pson gick in i skogen för att Zomma sig igenom en bit. Jag stog c.a 5 meter från ett staket, staket innebär väl att man får stå vid det men inte gå över, eller hur? Mellan Staketet och Spåret är det 5 meter, annars är det inget sk. "säkerhetsavstånd". DVS. 10 meter från spåret, det kanske är lite nära, men när ljuser blir dåligt så måste man klara sig utan Zoom egentligen.
Det där med att vi "kastar oss undan" vet jag doc. ingenting om, det ända jag gör är att följa efter tåget med kameran, alltså svänga mig c.a 45 grader i hög hastighet för att komma i ungefär samma fart som Pendeln med kameran. Så gjorde Pson också senare på dagen när det blev lite mörkare. Det kanske ser ut som att man springer emot tåget, vad vet jag?
Nåja, ingen skada skedd egentligen, bara någon som inte gillar att man fotograferar tåg

, vi har mött otrevliga förare på senaste tiden, som pekar finger.[:0] Detta kan vara en sådan förare. När han pekade finger stog vi vid bussterminalen och zommade på tåget, det är 20 meter ifrån ungefär.
MvH. Mson
http://tagbilder.no-ip.com