Ska vi verkligen tillåta folk att bygga om sina tåg efter eget behag, det kommer att bli riktigt svårt att hålla reda på vilka tågset/lok som är anpassade för vad när företagen växer. Ponera att ett företag har 10 st Rc3 men att endast 2 är anpassade till danskt system. Efter ett tag när lok omplaceras etc blir det riktigt lurigt att hålla tungen i rätt mun. Vi har ju idag redan svårt att hålla reda på våra lokförare då dessa lånas hit och dit. Och vi minns väl alla problemen med att en del företag misstänktes fuska lite för ett tag sen när vi inte klart och tydligt redogjorde i mail till SVTTL vad vi hade hyrt (ett Rc blev ett Rc2 i dåliga tider och ett Rc6 i bra tider).
Personligen tycker jag att det bästa vore att göra som i verkligheten. Det vill säga dom tåg som är anpassade för danska systemet av någon verklig operatör även skall vara det i den virtuella världen och vice versa. "As real as it gets" är väl grundfilisofin?
Men detta är ju mina personliga åsikter.... övertyga mig gärna om att motsatsen är bättre...
http://www.seaside.se/~sea1712d/