Oj, jag trodde för en sekund att jag förirrat mig in i något av Linux-forumena jag hängde i som tonåring.
Jag köper mycket gärna payware, jag ser det som ett bevis för kvalitet. Oftast släpps payware via en leverantör som, i och med att de sätter sin logotyp på varan, garanterar kvalitet. T.ex. ett tillägg till FS2002 som jag köpte; A320 Professional. Flygplanet gjordes av Phoenix och CD-skivorna säljs och levereras av företaget Just Flight. Just Flight skulle knappast sälja otestade och dåliga produkter, på så sätt går ingen mjukvaruleverantör i vinst.
Om man går ner på skalan en bit, till vanlig privatpersoner som blivit så duktiga på det de gör att folk vill betala för att ladda ner deras alster, d.v.s. utan att leverantörsföretag är inblandade. Jag tycker att även här så innebär det bättre kvalitet. Skaparen sätts under större press att leverera bra grejer ifall han/hon får betalt för dem. Oftast har personen ifråga redan hunnit skapa sig ett namn innan möjligheten att ta betalt för grejerna uppstår, tar denne sedan plötsligt betalt för skit är namnet inte längre mycket värt.
Jag förstår inte att det alltid ska gnällas på payware och paywaremakare. Är du inte villig att betala? Så låt då bli! Men vänligen unna oss som värdesätter kvalitet att göra det.
//John