Egentligen pekar Pierres inlägg på något som är mer intressant än payware till tågsimulatorer. Det handlar om att kunna köpa det man för tillfället vill köpa. Till det behövs det pengar.
Allting som måste inköpas för pengar är payware, om vi använder ware som uttryck för vara eller tjänst. Payware = betala för vara/tjänst.
Kort uttryckt, inga pengar - ingen vara. Och det har väl ingen något emot? Eller är det så att de som inte har pengar ska få varan gratis och de som har pengar skall betala för varan? För det är väl det som det egentligen handlar om? Jag vet iaf att om jag inte har pengar och vill ha någonting så inte går jag och tigger om att få det, jag väntar tills jag sparat ihop tillräckligt med pengar för att kunna köpa det jag vill ha. Lyckas jag inte få ihop pengar blir det inget köp. Ett enkelt exempel på tillgång och efterfrågan.
Så slutsatsen blir då att det är inte att behöva köpa varan som är problemet, utan problemet är att man inte har pengar att köpa varan. Det leder mig till min tidigare fråga: Är det så att de som inte har pengar ska få varan gratis och de som har pengar skall betala för varan?
Till de som fortfarande tycker att man skall få varan gratis vill jag önska lycka till när ni tar klivet ut i vuxenvärlden och det helt plötsligt inte hjälper ett smack att skrika sig blå i ansiktet på forumet över den smärtsamma upptäckten att man måste betala för det man vill ha. [}

]
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler