Hej!
Jag vet faktiskt inte hur många baseboards det är, 90-100 st kanske(?). Men det är ju inte så att jag gjort 100 st unika baseboards, utan det är några stycken som är använda många gånger. Men eftersom spåret är draget olika på dom så märks det inte när man kör. När alla samhällen och dylikt är utplacerade så blir det ju ännu större skillnad, men grunden består som sagt av en liten grupp baseboards. Fusk kanske, men jag väljer nog att kalla det för min "teknik". [8)]
Jag skulle tyvärr aldrig ha tålamod till att göra på det andra sättet.
Jag vet som sagt inte hur många boards det är. Längden på järnvägen har jag fått genom att sätta hastigheten till 100 km/h och låta en AI-förare köra från början till slut. Denna färd tog 35 min, och ifall mina beräkningar stämmer så blir det strax under 6 mil.
Det känns som ett evighetsprojekt just nu, men det kanske är lite av tanken också. Det är kul att ha något att bygga på ibland och som aldrig blir färdigt. Som en modelljärnväg fast på datorn så att säga. Man måste ju ha något att syssla med när man är ledig också.
Drömmen är väl att så småningom kunna knyta ihop alla mina banor till ett enda stort järnvägsnät, och detta blir i så fall första länken i den kedjan. Om inte så har jag i alla fall haft roligt under byggtiden.
mvh .... Mats