Lokkalle.
På 10 sekunder fixar du att Y7:an tar passagerare, när TrainzObject väl har gått igenom allt och öppnat sig.
Bocka i rutan Rolling stock, så kommer en lista fram med bara Lok och vagnar.
Antingen kör du med rullningslisten ner tills du kommer fram till Y7 eller så kan du trycka till på övre raden som jag har gjort. Då blir den raden ljusblå(turkos) och den ena spalten mörkblå. Här name (trycker du på name, så börjar TrainzObjekt sortera den raden). Ligger det redan i bokstavsordning, så behöver du inte trycka där.
På nästa bild kör vi en snabbsökning. Han söker i det fält som är mörkblått. Så om du söker efter Y7 och fältet är mörkblått i region, så hittar den inte Y7 t.ex.
Jag har redan lagt till passagerare på din Y7:a, så jag har tagit Y2:an har som exempel istället.
Skriv y i det inringade fältet, så hoppar den till y. Här har jag skrivit y2 och då hoppar han dit direkt.
Ta musen till det mörkblåa och högerklicka, så kommer denna ruta fram.
Gå med musen hit och vänsterklicka, så kommer detta fram.
Klicka Ok, så är det färdigt och inskrivet i configen att den tar passagerare.
Här är configen före, fick inte med hela.
Här är configen efteråt.
Längst ner har han lagt in passagerare.
25 st, detta är bara att ändra till det antal som vagnen ska ta. t.ex. 47 eller vad det kan vara på Y7:a.
EDIT:
Har inte hållt på så mycket med ändringar så har i configen med passagerare och laster.
Tänkte här nu på manövervagnen, där det är ett litet lastutrymme.
Är det bara att fortsätta att fylla i med en rad till med nytt kuidnr. för t.ex gods, post eller vad man vill att den ska ta.
Tänker på den raden där det står 0 plus kuidnr. för passagerare.
Att man går ner en rad och skriver 1 under nollan och sedan kuidnr. för lasten eller behöver man kopiera in en speciel för just lasterna från någon annan config under det andra.
Bengan.