Ämne: Berlin muren
Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-08, 21:14   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tack!

Jag vet inte än om det blir nån sida? Men jag skulle gärna vilja göra en sida om DDR och muren. Problemet är avsaknad av bilder, vilket ger mycket (och jobbig!???) text.

Mitt intresse för DDR har funnits ganska länge, men tyvärr besökte jag aldrig detta land. På ett av mina jobb i Stockholm, så importerade vi tv-apparater ifrån Magdeburg. Och dom kom med tradare därifrån... Chefen jag hade då, köpte också en av dom sista trabanterna som tillverkades!

Många ser f.d. öst som fult och väst som fint, men jag har aldrig sett det så. Det fanns bra och dåligt med både öst och väst. Muren ser många som nått som var fel och skamligt. Det har jag inte heller fattat!? Hur kan det vara nått fel med att ha gräns/gränsövergångar mellan olika länder? Det enda konstiga med muren var att den delade en stad, men det var också det som gjorde den intressant och Belin till Berlin.

Jaja, alla har rätt att se det från sin vinkel. Sidan (om det blir nån????) kommer bli utifrån vad jag läst och hört och mina tankar...